istanbul bezienswaardigheden

istanbul bezienswaardigheden
istanbul bezienswaardigheden, stedentrip istanbul, istanbul weer, istanbul informatie, istanbul kaart ,istanbul ticket, istanbul airport turkije


De stad met de 3 namen: Byzantium, Constantinopel en Istanbul.

De grootste stad in Turkije, strekt zich uit over beide zijden van de Bosporus, dat wil zeggen op de twee continenten, Europa en Azië.
Istanbul heeft ongeveer 7,7 tot 10 miljoen inwoners - zodat niemand precies weet, ondanks altijd plaatsvindt tellingen.

Het beste uitzicht op de stad heb je vanaf de Aziatische kant. Omdat er op een hoge heuvel of berg is een beroemd theehuis. Vanaf hier kunt u de hele stad te zien, de Europese zijde met de vele moskeeën, de buurt langs de Bosporus zoveel Tarabia, de duizelingwekkende bruggen en de meer moderne deel van Azië.

In mijn eerste Turkije-jaar (ongeveer 20 jaar geleden), ik had durven met de auto naar Istanbul naar het centrum. Een spannende ervaring. Ik kwam precies waar ik wilde, namelijk, Taksim Rotonde wilde vanaf daar in de winkelstraat van Beyoglu. 5 tests binnen ongeveer 45 minuten nam me weer in deze Rotonde, totdat ik eindelijk de juiste afslag.
Daarvoor moet je weten dat in Istanbul is op dat moment maakte een vierbaansweg altijd ten minste een 6spurige. De auto's waren zo dicht bij elkaar dat bijna de spiegels aangeraakt.
Ik herinnerde me toen de regels in de Arabische regio, opmerkend dat deze regels in de gehele Oosten, inclusief Turkije worden toegepast.

1e Alle bestuurders kijken alleen vooruit! Als alles doen, dan gebeurt er niets.
2e Zal u in de mobiele markt, is om aan te tonen dat je echt wilt, dus echt reindrängen "" anders kun je uren blijven staan.
3e Voor voetgangers zal altijd vertragen, je bent altijd beleefd.


bezienswaardigheden in Istanbul:

Hagia Sophia
De ruïnes van de hippodroom
De meer dan 7 km lange stadsmuur Theodosius
Het Topkapi paleis van de Sultan Saray
De grote bazaar
De Egyptische Bazaar
De Blauwe Moskee - Sultan Ahmad
De Süleymaniye-moskee
Dolmabahce Paleis
Beylerbeyi Paleis
Prinseneilanden
De Bosporus
Gouden Hoorn istanbul "Haliç"